Manfreds hud

Alltså, vi har haft problem med Manfreds hud sen de första vaccinationerna. Eller huden visade sig väl vara "problemhy" av vaccinationerna då han fått eksem efter eksem efter eksem för varje vaccination och mer för varje gång vi haft kortisonkur. 

Vi har besökt Vårdcentralen flera gånger pga ett större eksem på armen som alltid kliats upp och varit bubbligt och hemskt, och då fått svinkoppor till slut, och vi har önskat få utskrivet Miniderm och inte bara starkare kortison eller pencillin, eftersom det ju handlar om att smörja HELA kroppen och han får röda torrfläckar över både rygg och mage när vi inte smörjt. Något är ju fel med hans hud liksom! Men Vårdcentralen har inte sett fläckarna, för jag har ju smörjt massor innan vi kommit dit, så vi har inte fått utskrivet Miniderm och istället bara nya kortisonkrämer och ny "kur". "Vi skriver inte ut miniderm om han inte har torr hud på hela kroppen, och det känner vi ju här att han inte har" (No shit, jag har ju smörjt med allt möjligt vi hittat hemma) 

(null)

Jag propsade på remiss till hudläkare, och nu i förra veckan var vi äntligen där och tog stickprover, och jag frågade läkaren om Miniderm varpå han svarade att SJÄLVKLART ska ett barn som Manfred få Miniderm på recept! Både det och mildare kortison ska vi kunna ha att tillgå så mycket vi behöver, och vips så fanns det på recept för oss. Så lättad! 

En flaska miniderm kostar ca 300, och det går åt en flaska ganska snart eftersom vi måste smörja morgon och kväll för att hålla huden i schack. Så det var väldigt skönt att få det på recept, för det är då gratis för barn. Men så irriterande att vi inte fick det från vårt VC när jag ändå insisterat på det minst 3 gånger. 

1 Annie:

skriven

Din stackare, det låter VERKLIGEN som om du har fullt upp - eller kanske för mycket egentligen - i ditt liv just nu...
Jag förstår verkligen det där med att sakna en hund; jag känner mig äntligen 'hel' efter att jag har fått hundar i mitt liv igen. Det är ju så himla mysigt och avkopplande; jag glömmer precis ALL skit när jag leker med dem eller tränar med dem (händer inte ofta nog ska sägas...) och lugnet som sprider sig i kroppen när jag gosar med dem kan jag inte få på något annat sätt.
Hade jag kunnat ha hund under mina år i England hade jag nog inte mått så fruktansvärt dåligt när jag kom hem...
Hoppas verkligen att det finns rum/tid/ork för en fin hund i er fina familj snart.
Förresten, din karl klär i skägg, haha!
Stor Kram <3 !

Svar: Hehe, jag ska hälsa Johan det! Jag vill att han har skägg, men betydligt kortare. ;) vi är lite oense i den frågan. ;)

Ja, det kommer ju att komma en tid då en hund passar in. Einar vill verkligen ha hund, men dock en liten och fluffig och som ska vara vit och brun. Specifika önskemål. ;) vi får väl se. ;)

Tack för omtanken! Jag älskar ju min blogg och har haft väldigt dåligt samvete över det. Dels för att Einars första år fick bli så fint dokumenterat och sen har Manfreds inte blivit alls på samma sätt. Det är ett bra sätt att göra dagbok liksom. Men men, vi har ju enormt mycket bilder ändå från Manfreds första år och andra år, så det försvinner ju inte på det viset. Ju. Försöker jag intala mig själv. ❤️
Emmy

Kommentera här: