Obehagligt

Igår var jag med om något sjukt obehagligt. Jag och barnen tog tåget till gamlestan för att där bli upplockade av Johan. Väl framme ställer vi oss vid hissen ner, men när hissen kommer upp så är den full av män, och jag går åt sidan med barnen för att de ska kunna gå av. "Nej nej, vi ska inte av" säger de, och så vänder de ryggen mot oss när vi kommer in i hissen. På golvet ligger det fullt med uppvikta aluminiumfoliepapper som blivit svartbrända i mitten, och det slår mig att hjälp, jag står mitt under pågående heroinmissbruk! MED BARNEN! Det ligger liksom heroinpapper alldeles bredvid Einars FOT. 😨😳

Jag var helt darrig efteråt. Att se missbruket på så nära håll, vara instängd i hiss med det, om än bara för några sekunder, och att jag hade barnen med mig. Så obehagligt! 


Johan sa att jag borde kunna ringa och tipsa någon om det, om att de stod där just precis då, men polisen tar väl bara langare..? 

Kommentera här: