Älskade bärdon!

(null)


Alltså, att kunna gå till affären "och tar väl med lilleman då" och sicksackar smidigt fram mellan gångarna i affären, småpratandes med barnet på ryggen om allt han ser. Böjer mig ner för att plocka upp mjölk och lägger i kassen och kommer på mig själv med att nästan nynna. Ni vet sådär belåtet "detta är så enkelt!". Han satt där bak, nöjd och glad, och besöket tog 7 min och sen var vi på väg hem igen, med paraply och allt. 

Det är så lustigt, för det är många som kommer in i butiken (jobbar i Gosbutiken) och säger att det är väl försent för dem att bära nu, när deras är över 1 år! Det är så fantastiskt att få berätta att det är ju NU det börjar! Då bärdon kan få vara en fantastisk hjälp för smidiga affärsbesök! No more letande efter bortsprungna ungar, som gömmer sig fnissandes mellan gångarna. Jag älskar att jag lugnt kan prata med mina barn, där de nöjt hänger på. Ingen svettas och shoppinglistan blir avcheckad helt och hållet, och man har har en härlig känsla i magen istället för den där paniken man/jag annars lätt kan få. 🙈 

Tack bärdon! Och det är enda gången jag får bära min lilleman, när vi ska ut. Så det säger jag ju inte nej till! ❤️

Kommentera här: