Tårtkalas

Inför Johans födelsedag har Einar planerat att jag och han ska baka en tårta till Johan. Och eftersom han själv fick en robottårta, och därmed förstått att en tårta kan ha ett tema, så tyckte han att vi skulle göra något som är "pappa". "Jag vet! Mamma! En tv! Vi gör en tv-tårta!" 

Det blev ingen tv-tårta, det blev för krångligt, men väl en fyrkantig tårta som Einar hjälpt till att designa med de där "knapparna" som dekorering. "Där, där och där." och så följde jag hans direktiv. 

Det blev väldigt mycket tårta för bara oss, så vi bjöd spontant in en bror till mig med ett "vill du ha tårta?". 


Jag blir alltid lika förvånad över att torra köpta tårtbottnar plus hallonsylt, vaniljkräm och grädde kan bli en tårta som är god. Den är dessutom troligtvis ännu godare imorgon. Jag kunde! :) 

Kommentera här: