Onbu

Jag har sålt alla mina selar nu för att kunna finansiera en skräddarsydd och ställbar sele från Madame Googoo. Den dröjer dock, pga problem med beställning av ett särskilt tyg jag valt. Och att vara utan sele har verkligen fått mig att inse hur oumbärligt det är!  

Så jag sålde ännu en sjal och fick pengar att investera, och beställde en Onbuhimo (kallas onbu) från Mirinja, en tjej som syr upp selar från sjaltyg. En "konvertering" kallas det, alltså hon konverterar sjalar till annat helt enkelt..

Här nedan ser ni den! Den kom hem på EN dag från att jag beställde den! Snabb sömmerska alltså!
En onbu är en sele utan midjebälte, vilket gör att belastningen ligger på axlarna MEN den är snabb att ta på (som en ryggsäck) och passar om man har ett barn som vill upp och ner ofta.  
 
 

Einar tog en bild för att visa, och han förövrigt min nya fotograf. ;) 

 

Kanske att man skulle rota fram sin gamla digitalkamera och ge honom. Om jag nu hittar den. Och om den alls funkar. Tills dess funkar dock mammas mobil ypperligt! 

Kommentera här: