Robotpyssel

 
 
Så fantastiskt mysigt att sitta och pyssla med Einar! Han har så mycket kreativitet och fantasi att han skulle kunna spricka emellanåt, känns det som, så idag efter förskolan så frågade jag honom om han ville klippa och klistra lite. Bygga robotar. Ni kan ju ana vad han svarade! 
 
Väldigt nyttig grej tror jag, att sitta och pyssla och prata samtidigt, och sätta ord på vad man gör och hur man tänker. "Den är lång" sa Einar om en grej som han behövde klippa kortare, varpå jag fick rätta med ord som "Den är FÖR lång" och "Den är fortfarande för lång" osv. Men att hantera en sax alltså, när lär de sig det? Är det bara min son som totalt missat detta? Sjukt nyttigt iallafall, så detta får vi göra fler gånger! 
 
Jag har börjat spara på tomma toarullar och hoppas på att göra figurer av dem en dag tillsammans med Einar. Eller rymdraketer kanske? Idéer?

Kommentera här: