Äckliga kakor

Igår bakade jag och Einar Chocolate Chip Cookies, som förövrigt blev asgoda. Och sega. Jag ändrade om lite i receptet och de blev helt helt perfekta! Einar ville också baka, så han fick blanda lite han med. Han ville prompt ha i godis, eftersom jag hade choklad i mina kakor, så jag lät honom faktiskt ta i lite från helgens lördagsgodis (som sparats) och hans degiga kreationer åkte sen in i ugnen. 
 
 
Einar blev så otroligt besviken över att hans godisbitar SMÄLTE i ugnen, "Men! Var är mina godisar!!!". Han vägrade äta dem sen, de smakade som något sött brödaktigt med klibbigt socker på, och när Johan skulle plocka undan och frågade vad han skulle göra med dem så sa Einar att de fick slängas. "De var INTE goda, pappa." 
 
Första baket iallafall. Får se om han får lust att prova igen en dag, eller om detta skrämde bort lusten. Time will tell!

Kommentera här: