Pizzabullar!

Jag gjorde så awesome goda pizzabullar häromdagen, så ikväll gjorde jag nya och nu dubbel sats! Perfekta att frysa in! 

Pizzadeg (Anna Bergenströms, bäst!) 


1/4 jästpaket 
1/2 tsk salt
1 tsk honung
2 dl ljummet vatten 
2 msk mjölk 
2 msk olja 
5 dl vetemjöl (alternativt mer) 

Blanda upp jäst, salt och honung med lite av vattnet tills jästen löst upp sig. Tillsätt resten av ingredienserna och sist mjölet. Knåda ihop till en deg. Tillsätt mer mjöl vid behov, degen ska bli en hanterbar deg. Låt jäsa under bakduk i 40 min. 

Vid vanliga pizzor räcker denna till 4 pizzor eller 2 långpannepizzor, men till pizzabullar blir det ca 25-30 st. 

Ugnstemp: 275 grader i 10 min för pizzor, 225 grader i 15 min för pizzabullar.

I mina pizzabullar har jag krossade tomater med vitlök (färdig från affären), och stekta baconbitar plus ost och oregano. Enkelt och gott! 


Jag lät dem även efterjäsa på plåten innan de åkte in i ugnen, men det är inget måste. 

Kommentera här: