MVC och hjärtljud

Idag har jag varit på mitt andra MVC-besök sen v 12, och jag fick bekräftat att jag ÄR mindre än vad jag var med Einar i samma vecka. Jag är hela 2 centimeter mindre i livmodermåttet, så denna lille skrutt är verkligen en lille skrutt! Eller normal, eftersom Einar ju var STOR. Tydligen är det vanligt att man är lika många cm som man är i veckor, och det stämde precis på mig. 25 cm. 25 veckor gången. Med Einar var jag dock 27 cm när han var 25 veckor.
 
Och vikten har det inte hänt mycket med, men denna gång har jag ju inte haft så onyttiga cravings heller. Och utgångsläget är ju annorlunda. Jag är nog lika stor som jag var sist, men DÅ hade jag ju gått upp 15 kg. Och nu har jag gått upp knappt 5 kg. 
 
Det lyssnades på hjärtljuden idag också, för första gången, och det var häftigt att höra! "Gunnar" sparkade dock direkt på den däringa avlyssnargrejen, så det första vi hör är en smäll varpå barnmorskan fnissade. ;) Aktiv är han definitivt! :) 
 
Numera syns sparkarna tydligt utanpå magen när jag ligger ner, men även när jag står upp. Om Johan och jag kramas så sparkar han Johan i magen så att Johan känner av det. En av småtjejerna nere på gården fick känna hur det sparkades och hon undrade "vad GÖR han där inne egentligen?". Jadu, det undrar jag med!

Kommentera här: