Fingerfärg

Idag öppnade jag de fingerfärgsburkar som Einar fick för något år sen, och så fick han sitta och ha en kreativ och kladdig stund vid köksbordet: 


Det blev många konstverk, det ena mer rörigt i färgerna än det andra och färgburkarna såg därefter ut. ;) men kul hade han! 

Bordet såg ut som kom och hjälp sen efteråt, och min vackra rena vaxduk blev alldeles turkos i tonen trots att jag torkade av med diskmedel och gnuggade massor. Barnstolen blev också "förstörd", och jag kände att hjälp! Vad har jag gjort!? Kunde jag inte ha tänkt ett steg längre och skyddat lite mer innan? Det gröna på stolen ville verkligen inte gå bort! 


Men så kom jag på att jag ju har det där medlet som min syster säljer, från Amway. Det heter Sa8 Bleach, men bleker inte utan är snarare en effektiv fläckborttagare på typ alla underlag. Även vaxduk och barnstolar visade det sig! 


Så nu är bordet sig självt igen och barnstolen ser betydligt bättre ut! 

Kommentera här: