Äntligen läsning!

Äntligen har Einar tålamod att sitta och bli läst böcker för! Jag älskar böcker, och har verkligen trott och planerat för att jag minsann skulle börja läsa böcker tidigt tidigt för mina barn för att främja språk och allt. Men Einar har inte haft tålamod, det har krupit i honom och vi har bara hunnit någon sida trots minimalt med text. Så döm till min glädje och förvåning att plötsligt, och jag kopplar ihop det med förskolan, att Einar nu sitter kvar och lyssnar och tittar och låter MIG bläddra igenom en HEL berättelse! Trots en del text! Visst, jag läser ju texten med inlevelse och pekar på bilden, för jag är ju lite pedagogisk av mig, men det har inte funkat förrän nu! Jag är så glad! 


Han gillar Busiga Bebben, och det gör jag med! :) och så gillar han "Vem är ensam". Så de två böckerna läser vi nu varje kväll, och jag njuter! 
1 Annie:

skriven

Visst är det mysigt att läsa med barn! Det var min favoritgrej att göra med barnen när jag arbetade på förskola och som nanny i England!

Svar: Ja, verkligen! Älskar det! :D
Emmy

2 livetituthult.blogg.se:

skriven

Åh jag längtar också till att läsa för William! Han vill bara tugga på böckerna eller så blir han otålig efter två sidor😜 få väl vänta ett år till då😜😉

Svar: Hehe, ja, eller satsa på bilderböcker och prata om bilderna bara! :) bilder som relaterar till honom! Napp, någon som blir ledsen (och så låter man ledsen) osv. :)
Emmy

3 livetituthult.blogg.se:

skriven

Åh jag längtar också till att läsa för William! Han vill bara tugga på böckerna eller så blir han otålig efter två sidor😜 få väl vänta ett år till då😜😉

4 livetituthult.blogg.se:

skriven

Åh jag längtar också till att läsa för William! Han vill bara tugga på böckerna eller så blir han otålig efter två sidor😜 få väl vänta ett år till då😜😉

5 Emma:

skriven

Oj såg nu att jag råkat kommentera mååånga gånger, inte meningen! Bugg! ;)

Svar: Hehe, 4 kommentarer tackar man inte nej till! ;)
Emmy

Kommentera här: