Snö!

Nu är det verkligen vitt utanför fönstret och vi hoppas innerligt att det håller i sig! Vi gick ut förut, Einar och jag, när det snöade som mest och snöflingorna var stora och nästan magiska! Jag tänkte att Einar skulle älska det, för han gillar verkligen snö i allmänhet, men oj vad han blev ställd. Han fick ju stora snöflingor i ansiktet, hela tiden, och muttrade över detta mest hela tiden vi var ute. ;) 

Han är en ganska sjåpig kille vad gäller att bli "smutsig", och säger "åneeej!" när han råkar blöta ner sina händer på marken om han tex ramlat omkull. Jag vet inte vad han fått detta ifrån, men det kan ju ha kommit från att han fått äta med gaffel och sked tidigt och därför blivit "uppmuntrad" att inte kladda ner händerna..? Bara en teori. 

Nyss klippte jag hans tånaglar, och vad gör inte ungen om inte att han plockar upp nagelbitar och försöka sätta tillbaka dem på tårna igen... sötnöt. :) 
1 Annie:

skriven

HAHAHA, jag skrattade högt åt Einars reaktion på tånagelklippningen (jag skrev nästan 'kloklippning'- snacka om att man har hundar i huvudet!). Så gulligt! Och hans muttrande om snöflingor:DD
Det låter verkligen som han bjuder er på många skratt i vardagen:)))

Svar: Haha, ja, det gör han verkligen! Vi fnissar mycket! Men river vårt hår nästan lika mycket... ;)
Emmy

2 Kristin:

skriven

Lille vännen ❤️Så söt o plocka upp sina naglar❤️ Farmors goding❤️

Svar: Kul att han ändå förstod vad som händer vid klippandet! :P
Emmy

Kommentera här: