Okej, fine! Bilar!

Jag gillar ju unisex-kläder, och har ryst lite över tanken på att köpa blå kläder med bilar och traktorer på. Men nu, nu är Einar mer medveten om allt runtkring, och han har uppenbarligen fattat intresse för bilar och fordon och detta helt utan vår inblandning! Han är verkligen ett litet bevis på att det inte är alltid är vi föräldrar som avgör om barnet får ett "pojkigt" intresse. Einar har gillat däck ända sen han kunnat krypa, trots att vi inte hade en enda egen bil i hemmet förrän han blev 1.5 år. 
 
 
Så, när jag kommer in i klädaffärer så är det just de kläderna han ser. "Bilar!" "Traktor!" utropar han glatt, och pekar på tröjorna som uppenbarligen fångat hans intresse. Och jag älskar ju att se honom le, och har plötsligt kommit till insikt, JAG kommer att bli en sån där mamma som köper kläder till Einar med bilar på. Det trodde jag inte. Synd bara att inte fler bilar-kläder är rosa, DET hade varit unisex! Och lite roligare, blått är så mörkt. ;) 
 
Så, kära farmor, som tycker jag är fånig som köper rosa till en pojk, Einars garderob har just blivit dessa kläder rikare. Han är glad och jag accepterar läget! :)
1 Sara:

skriven

Såg du programmet REA i tisdags? Då handlade om en kille som hade favoritfärg rosa, men att det va så svårt att hitta just kläder med ngt rosa i sig på killavdelning. Det var ju bara rosa på tjejavdelning och då var det alltid med glitter, pärlor lr ngt tryck på kläderna! Kolla på det, du hittar det nog på svtplay

Svar: Det ska jag kolla upp! :D
Emmy

2 Kristin:

skriven

Hehe hmm olika tycke o smak😜 den gröna tröjan han fick var iaf inte mörk😜

Svar: Nej, den var ljus och fin! Vi använder den redan nu, med uppvikta ärmar! :)
Emmy

Kommentera här: