Stiltje

Nu har det verkligen varit stiltje här på bloggen. Alldeles för lugnt och stilla! Ibland kommer man i såna perioder och jag försöker att inte få dåligt samvete. Och eftersom jag får dåligt samvete så känner jag det ännu viktigare att jag pausar, för bloggen måste kunna vänta om jag hamnar i viloläge. 
Och nu har jag verkligen varit i viloläge! Eller viloläge är nog fel ord, jag har jobbat och jobbat och jobbat. 

Jag har ju fått ett vikariat på mitt jobb, preliminärt på ett år, vilket är fantastiskt skönt! Att liksom veta när nästa jobbpass är, att få LOV att vara sjuk eftersom jag vet att har ett schema framför mig av fler jobbdagarna. Livet som timvikarie var inget vidare jämfört med detta! 

Dock har vi långa jobbpass och däremellan varannan vecka lite extra många dagar i sträck ledigt, och detta gör att varannan vecka är bajs. Jag ser knappt Einar alls, då jag går till jobbet innan han vaknar och kommer hem efter hans läggdags, flera dagar i sträck. Har man tur så vaknar han lite så att man får gosa en stund. Och sen varannan vecka så har vi massor av tid ihop, då jag oftast är ledig måndag och fredag, lördag, söndag. Njutarveckan! 

Men denna helg är det jobbhelg, så strax bär det av till jobbet för ett kortpass! (11-20.15) Skönt! Imorgon däremot är det 7-20.45, igen. ;)
1 Annie:

skriven

Ja jag hade för mig att du nämnde tidigare i bloggenatt du hade fått vikariat - vad skönt för dig:)) Det är verkligen hopplöst jobbigt när man inte vet när och om man ska jobba... Många förstår nog inte vilken tid det kan ta att blogga så jag förstår om du inte hinner/känner för det ibland:)

Svar: Ja, det har jag kanske gjort! Jag är så trött av jobbet att jag inte hänger med i vad jag skrivit och inte, så det fick tas en gång till. :) bloggande tar tid ja! Men det är roligt, när det är roligt! :) jag gillar ju det, när jag inte är övertrött, :)
Emmy

Kommentera här: