Påsken

Vår påsk firades hos min äldsta syster, Britta, i Brålanda! Jag bidrog med förrätten: Skagenrulle med färska räkor och rökt lax. Det blev ingen bild på den dock, den slukades upp fort! Mums! 

Bild blev det dock på syrrans bidrag, det blev nämligen lammstek dagen till ära, med mycket sallad! Mycket godare än traditionell påskmat! 


Och så underbar äggost till efterrätt, med hemmagjord hallonsylt till. Lyx! 


Det var så mysigt att fira påsk med bara syrran och hennes familj, lagom många och lagom lugnt! Vi var bara 9 personer plus en Einar. 

Einar testade dock på att vara hund emellanåt, för titt som tätt hittade vi honom här:  

(det såg väl så smaskigt ut när hunden Allegro drack ur sin vattenskål) 

Allt som allt var vi väldigt nöjda med vår påsk! :) 
1 Annie:

skriven

Åh vad gott med lamm!! Jag var sugen på att köpa lamm men tyvärr hade jag inte råd..:(( Vilken söt liten vovve...haha!

Svar: Jag har nog ätit lamm endast en handfull ggr i mitt liv, så det var riktigt exotiskt för mig! Lyx! :) hunden är av okänd ras. Okänd men väldigt söt ras! :)
Emmy

Kommentera här: