Blöj-snutte

Vi har haft många många snuttefiltar till Einar, just för att motverka att han skulle vänja sig vid en enda och bli alldeles till sig över om den kom bort. Men så har det funnits favoriter bland alla snuttar och de senaste månaderna har det bara funkat med en enda. Vikblöjan. 



Och vad har nu hänt? Jo, vi hade fått vikblöjan i begagnat skick, den var alltså inte helt ny, så den har nu gått både sönder OCH kommit bort! Vi har letat och letat, och Einar väntar varje gång på att vi ska ge honom den så att han kan lägga huvudet på kudden och sova. Och varje gång får vi bara bestämt gå ut och lämna honom besviken, eller så får jag till slut sitta och sjunga och sjunga och sjunga. Vi har provat med alla andra snuttefiltar vi har, men ingen är av samma material som vikblöjan! Luftigt, tunt, rutvävt tyg av mjukaste ekologiska bomull. Blir den varm och svettig så skakar man den bara i luften några ggr så har man en torr, sval och skön snutte att lägga invid Einars kind. Den är så tunn att han kan andas genom den, och ja.. det är nog den bästa sorts snutte man kan ha! Jag förstår honom skarpt varför han gillar just vikblöjan som snutte. 

Så.. efter att nu har kämpat med att lägga honom på dagen, och återigen sett hans besvikelse över snuttens bortavarande, så har jag beställt nya från Imse Vimse. De kommer inte att lukta som "snutten", men jag hoppas innerligt att det kommer att gå bra ändå! 

Till nästa barn kommer vi att köpa storpack av vikblöjor direkt! :)
1 Susanna Maria J:

skriven

Ja man lär ju sig till nästa barn ;)

Svar: Ja! Precis! Eller jag får hoppas att jag lärt mig då. :)
Emmy

2 Emma:

skriven

En tröst är att dem kommer snabbt på posten😉

Svar: Hur lång tid tog dina? :)
Emmy

3 Emma:

skriven

2 dagar, och dessutom kom dem direkt i brevlådan så det gick extra snabbt;) William sover alltid med en sån snutte så han lär bli som Einar när han blir större om dem försvinner:P
tack för tipset Emmy! ☺️

Svar: Vi får nog märka dem med något, så att vi inte råkar ta varandras! :)
Emmy

Kommentera här: