Egentid

Ikväll fick jag egentid, alltså riktig Emmytid, för första gången på länge länge! Jag åkte självklart till Liisa, mitt favoritställe ju, där jag fick tömköra Arne och dessutom rida Baldur. Liisa påstår att jag är en riktig hästtjej, att det verkar bara finnas i mig att hantera häst, men det är så mycket som är lika med att hantera hund! Och barn.. typ. Vara tydlig och berömma. Men ack vilken konst att köra vagnen! En nyinkörd häst, med små olater emellanåt, och en förstagångskörare! Men det gick bra!


Och det var helt fantastiskt att få denna tid för mig själv, med Liisa, och bara få känna mig som den gamla Emmy igen. Ester fattades mig förstås, men Abbe är ju hennes son och han är inte så dum han heller! Bra substitut! 
1 Annie:

skriven

Åh vad härligt det ser ut! Om det är något jag önskar jag kunde göra mera så är det att rida! Vilken underbar tur att ha en vän med hästar där man kan rida gratis...antar jag?! Haha!

Svar: Jag tar betalt i tid. De får min ljuva tid. ;)
Emmy

Kommentera här: