Uttunnad

Jag har i över sju år alltid haft uppklippt och urtunnat hår, klippt av min syster. Mitt hår är nämligen galet tjockt, vilket jag nu nästan glömt bort under sju års urtunnad hårtid. Men sist jag klippte mig så bad jag för första gången min syster att INTE tunna ur, för att se hur det skulle kännas att ha mitt naturligt tjocka. Och OJ! Alla lockar försvann nästan av den nya tyngden, eller blev mer åt det vågiga hållet. Alla hästsvansar blev plötsligt tunga och tråkiga, och jag kände att tröttnade snabbt på mitt nya/gamla hår och bad systern att endast tunna ur och inte ta något på längden. För längd vill jag ha. Och tänk, vilken skillnad! Jag duschade det nyss och lockarna riktigt studsar fram ur håret nu när det torkar. Tänk vad lite uttunning kan göra! 


Blir intressant att se hur blir när det är helt torrt! :) 

Kommentera här: