Balsam so far

Jag kommer nog att fastna för det här med balsammetoden! Vi som har långt lockigt hår vet ju hur det kan bli tovigt och omöjligt att dra fingrarna igenom, men med balsam som tvätt och surskölj som balsam så känner jag hur hela mitt hår och hårbotten skriker "men självklart! Det är så HÄR det ska vara!" 


Mina lockar får ett vackert fall och det gjorde de INTE med rasulleran, där blev det platt. Håret känns lika rent som med shampoo fast lenare och mjukare! Tummen upp! 

På bilderna är håret inte torkat ännu, så det är blondare om en stund. :) 
1 Kerstin:

skriven

Surskölj?? :) berätta mer... Eller det kanske står längre ner i bloggen... Ett ögonblick...

Svar: Surskölj = 1 del äppelcidervinäger på 10 delar vatten. Stabiliserar pH-balansen i hårbotten. :) men, om man endast kör balsam balsam balsam och skippar bikarbonaten (som ju är basisk) så behövs knappt sursköljen har jag märkt! Mitt hår mår gott ändå! Fast det är roligt att testa om man inte testat, för det blir verkligen MJUKT av surskölj! :)
Emmy

Kommentera här: