Naturligt torrshampoo

Jag kom hem sent från jobbet och kände ingen lust att duscha när jag kom hem, fastän håret inte tvättats sen i Markaryd. Jag försöker att dra ut på det ju, och jag har inte direkt känt något behov av hårtvätt förrän ikväll. Men med brist på ork och olust inför att somna med blött hår så rotade jag lite efter potatismjöl i skafferiet och så poff poff pudrade jag hårbotten och ja.. vad säger ni? Skillnad? 


Från blöt katt till en till synes normal hårbotten! :) det t.o.m ljusade upp min hemska utväxt! 

Tips! Har man mörkt hår så kan man använda kakao istället för potatismjöl! 
1 Annie:

skriven

Kakao?! Det skrattade jag åt... Det krävs nog mod för det - det har ju en förmåga att kleta ut sig överallt! Men håret ditt ser ju faktiskt bättre ut efteråt...men jag håller mig nog ändå till schampo, haha!

Svar: Men testa? Det är ju inte värre än att du kan duscha ur det? Pudra närmast hårbotten och borsta eller kamma utåt mot längderna! Du kommer att bli förvånad! :)
Emmy

2 Annie:

skriven

Om inte annat får jag väl ha det som back-up plan om pengarna tryter..!

Svar: Japp! :)
Emmy

Kommentera här: