Ta med lakan

Inatt kommer vi att sova på lägret, och Johan frågade om det fanns täcken och sånt i rummen. Jag svarade: "ja, vi behöver bara lakan!" 

Och vad gör då min make? Han tar med endast underlakan från sin mamma? Inget påslakan, inget örngott, bara underlakan. 

Att jag ska behöva säga varenda liten detalj för att det ska förstås att lakan betyder allt? Annars hade jag väl sagt "underlakan" om jag menat det? Och även då hade jag själv blivit förvånad över att inte det andra också behövts? Eller? 

Är det ett manligt fenomen? Eller är det bara min make som hade hjärnsläpp? ;) eller jag som rentutav var undertydlig? 
1 Johan:

skriven

I min uppväxt så har alltid lakan betytt just underlakan.. Så skyller på det..! + att du borde hört hur förvånad jag lät över att dom hade allt förutom just "lakan "! XD

Svar: Puss på dig! Jag hör det jag vill höra, eller hur var det? :P
Emmy

2 Madde:

skriven

Haha, jag hade nog också bara tagit just ett lakan då, men om du sagt "sängkläder" då hade jag tagit allt! ;-)

Svar: Tss... försvara Johan bara, gör det! ;)
Emmy

3 Madde:

skriven

Haha, jag hade nog också bara tagit just ett lakan då, men om du sagt "sängkläder" då hade jag tagit allt! ;-)

Kommentera här: