Hundfoderkap

Det blev så snabbt inpå att vi skulle ha Alle hos oss, så det hade ju inte planerats med foder eller nåt sånt alls! Och äta bör man, tycker Alle. 
 
Så jag kollade upp att djuraffären hade något vettigt i liten påse, och hittade dyra fodret Four Friends som är helt utan spannmål, men i liten förpackning kostade 89:-/1kg. Dyrt tänkte jag, men fick godkänt av systern att köpa det eftersom vi inte behöver större förpackning egentligen. 
 
Men när Alle och jag väl kommer in i djuraffären så står det att de har värsta galna extrapriset på just detta fodret! 20:-/1kg. Så, jag går därifrån med TVÅ påsar för 40:-
 

Snacka om foder-flyt! :D 
Dagen börjar alltså riktigt bra! 
 
Till vår valp kommer vi att köra på Carrier dock, för det är det mest prisvärda foder jag hittat! Och med en torrfoderkräsen Ester, som t.o.m ratade James Wellbeloved, så har jag varit i foderdjungeln länge och testat många många märken, dyra som billiga. 
Och turligt nog upptäckte jag att min uppfödare faktiskt använder Carrier, så jag så nöjd så! 
1 Annie:

skriven

Jag ger Four Friends till mina hundar och jag är jättenöjd med det, speciellt min äldsta är jättebra i magen:)) Konstigt hur intresserad man är av avföring som hundägare...:)

Svar: Haha, ja! Man håller ju verkligen utkik efter hur konsistensen är. ;) Och nu när jag blir med valp så lär jag få vara med om en hel del konsistenser! Jag är glad att jag lärt mig ris-knepet sen innan! :)

Jag läste att det ökar mängden bajs dock? Hur har du upplevt det?
Emmy

Kommentera här: