Ester likes Simon

Simon verkar ha vant sig vid Ester, för trots hennes närvaro så burrar han upp sig och slappnar av. Men frågan är om han verkligen borde slappna av. Jag hade önskat att Ester bara var nyfiken på denna nya lilla krabat, men hennes uttryck är något annat. Hon vaktar honom. Med tungan kring mun. Det är därför jag låter henne komma så nära, för att få båda att vänja sig vid varandra och komma över tanken på hund vs fågel. Jag vet att Ester inte skulle äta upp Simon om jag var i samma rum, hon är inte den som jagar fåglar när jag är ute med henne. Men jag är inte helt säker på henne om hon skulle vara själv med honom, och han hade varit lös på golvet.

Dags för mer stimulering för Ester med andra ord, så hon får annat i huvudet än en grön Simon.




Ester är en mycket försiktig dam, så om det ser ut som att hon buffligt står med tassarna bredvid buren, och slafsar fågeln i örat, så är det inte riktigt så situationen såg ut. Jag bad henne att stå så, för att få en bättre bild, och hon lade försiktigt tassarna på bordet och stirrade på fågeln, och på mig, och på fågeln, och så åkte tungan ut. ;) Lyckades precis få det på bild, fastän suddigt. Älskade Ester, du skulle bara våga "råka" äta upp Simon! :P

Kommentera här: