Honungsbad

Nu har jag precis kommit ur badet, är alldeles len över hela kroppen. Lite småklibbig, men ändå mjuk och len. Jag blandade ihop en gegga med honung, salt och olivolja och en skvätt parfymerad massageolja från bodyshop, och så skönt jag ner i badkarets varma vatten och skrubbade hela mig (förutom ansiktet) med denna gegga. Riktig spakänsla.

Jag hade tända ljus i ett hörn, och ett litet tänt värmeljus i en hållare på väggen, och så satte jag på klassisk musik på den bärbara datorn som fick stå och sprida sina toner intill badrumsdörren.

Innan hade jag tvättat ansiktet med min ljuva ansiktstvätt (som luktar mazarin) och efteråt använt Artistrys ansiktsskrubb. Sen blev det min Poor Cleansing-mask, och under tiden den stelnade så vek jag tvätt (mammas order) och gjorde iordning för badet. Sen blev det en mjukgörande mask, av samma märke, och så sjönk jag ner i vattnet.

Skönt. Stilla. Ensam. Varmt. Vackert.

Och nu sitter jag här, i mjukbyxor och t-shirt, och hör hur någon lyssnar på skön piano-blues på spotify på nedervåningen. Mysigt. Det är en mysig kväll ikväll. Mys mys mys.
1 Anonym:

skriven

Så mysigt men badade du i HÅNUNG så mycket honung har ni väll inte?

2 Emmy:

skriven

Neej, men jag skrubbade mig med honungsgeggan och det flöt ju ut i det varma vattnet sen. Så, jag badade faktiskt i honung. :)

3 Anonym:

skriven

aha då vet jag =D

Kommentera här: