De växer...

Jag vägde tre valpar den 20e, för att få en överlagsvikt, för jag ville inte att det skulle stressa för Ester att jag tog valparna från spenarna. Så jag tog den som uppenbart var minst, och två till som jag säkert kunde se skillnad på. I min anteckningsbok såg det ut så här:

Valp nr:
1.
2.
3. 390 gram
4.
5. 335 gram
6.
7.
8.
9. 390 gram

Nu har jag och mamma vägt valparna, en efter en, och skrivit ner tecken osv så att vi säkert kan se skillnad på dem.
I anteckningsboken ser det ut så här nu:

Valp nr.
1. 680 g (svart hane)
2. 640 g (svartbrun tik, mkt ljus kring anus)
3. 390 g 660 g (svart hane med bruna kinder, vit på bröst och några tassar)
4. 680 g (svart tik)
5. 335 g 580 g (svartbrun tik med vitt bröst och vita tassar)
6. 770 g (vit hane, ljusast av de två vita)
7. 710 g (vit hane, gulare i färgen)
8. 670 g (svart hane)
9. 390 g 620 g (svart tik, vit nacke, tassar och undersida, vit bläs och bruna kinder)

De ökar m.a.o, men de två vita, på 770g och 710g, är störst. Men vad jag vet från förra årets kull är att de absolut kan hinna ifatt varandra, den som väger minst nu kan plötsligt ligga väldigt nära de som är störst nu.

De äter flera ggr i timmen, Ester diar och diar och diar. Hur vet hon om att hon ska buffväcka dem för att de ska äta igen? :)

Kommentera här: