För varmt för valpar?

Nu de senaste dagarna har jag kommit på att det miljövänligaste vore att faktiskt ha valpar på hösten, som vi hade förra gången. Om vi hade haft valpar nu, när det är så soligt och varmt, så hade det gått åt extra mycket vatten! Och jag hade blivit orolig över flåsande valpar? Så som Ester flåsar nu, så hade jag inte velat ha 9 valpar som gör. Och att få dem att dricka ordentligt? Får de verkligen all vätska de behöver från Ester? Det tar ju ett tag för dem att förstå vad det är att dricka vatten.. de kanske hinner bli uttorkade till dess? Okej okej, jag överdriver kanske en aning, för egentligen tror jag inte att det vore så jobbigt att ha valpar på sommaren. Men jag tror att det är bättre, för Esters skull, att ha valpar på höst/vintern. Då har hon kanske mer ork för att ta hand om dem.  JAG hade inte orkat ha hand om 9 valpar i denna värmen! 

Åh, jag saknar valptiden något oerhört! Den stund efter att de lekt utomhus efter matdags, och somnar huller om buller i valprummet.. den stunden var helt ljuvlig. Ronja rymmer över planket, och alla andra valpar sover.. någon tittar lite då och då, en annan ställer sig upp och lägger sig jämte något annat syskon. Jag släpper in Ronja, stänger dörren så att hon inte ska smita ut igen, och efter 5 min sover Ronja alldeles nedanför planket. Vad ska nästa valpkull ha för namn tro? B? Eller något annat ämne? 

Kommentera här: