Tydligt och ordnat


Så! Nu har jag äntligen fått tummen ur och rensat i Einars rum. En halv svart sopsäck blev det av alla söndriga leksaker, och det som blev kvar sorterades upp i respektive lådor med markeringar på. Nu är här äntligen ordning igen! 

När Einar kom hem från förskolan så visade jag honom vad jag gjort, och jag frågade vad det är i lådorna, mest för att kontrollera så att jag inte målat helt tokigt. ;) och absolut, han visste precis.

Så hela dagen idag har jag påmint honom om att lägga tillbaka alla leksaker i rätt låda INNAN han börjar leka med något nytt. Och det har faktiskt funkat riktigt riktigt bra, det verkar till och med som om han tycker att det är roligt. Och det blir en belöning för honom att "lägg tillbaka det först så får du leka med det där sen." 

Vi får väl se hur länge detta håller i sig! Var konsekvent, Emmy, var konsekvent! 
1 Heléna:

skriven

Bra jobbat! Ordning i reda i barnens rum är så bra, för en själv oxå när man ska städa.. betydligt svårare ute i resterande del av huset/lägenheten, där finns det så många saker som inte har någon plats..

Svar: Jag får krupp på att veta allt som inte har någon plats! Alldeles för många platser är "jag lägger det här där det inte syns så röjer jag det sen" och så ligger det det och tynger en. Tänk vad skönt det hade varit att inte ha några grejer alls..!
Emmy

Kommentera här: