Vid tågstationen.. Igen

Jahapp, tanken var att gå ut med Einar i snön och mysa med pulkaåkande och umgåsande. Men vart hamnar vi? Einar drar mig i handen och vill absolut absolut gå en "promenad" ner mot parkeringen, och fortsätta gå, väldigt nöjd och pratandes hela vägen med ett stadigt tag om min hand, tills vi hamnar där jag misstänkte att vi skulle hamna: 


Tågstationen såklart! Einar strålar av duktighet och skyndar fram för att trycka på hissknappen, och väl uppe och sen över bron ser vi ett tåg komma och Einar börjar springa samtidigt som han pratar ord som låter som om vi måste skynda oss. Jag får verkligen stoppa honom och försöka säga att vi ju inte ska åka med det tåget (och inget annat tåg heller). ;) 

Tågstationen är verkligen Einars absoluta favoritställe! Om han någon gång skulle rymma i framtiden så är det troligtvis där han skulle hamna, så det är nog bäst att jag snart lär honom trafikvett! Hu för om något skulle hända på vägen dit! Det är bara någon kilometer dit, om ens det, men gatorna är många! Man skulle bott på landet... :) 
1 Annie:

skriven

En blivande tågförare, måntro?

Svar: Ja, eller kanske en sån där som står i hissar på hotell och trycker på knapparna? :) osäkert om det bara är tåget han vill ner för att se. ;)
Emmy

2 Annie:

skriven

Haha! Hoppas ni får ett trevligt Gott Nytt År! Kram,
Annie + hundar!

Svar: Detsamma! Gott nytt år! :)
Emmy

Kommentera här: