Hurra för nya Vem-böcker!

Idag har jag ju varit på Bokmässan hela dagen, och sist jag var där för några år sen så köpte jag mina första Stina Wirsén-böcker. Tror att jag köpte fyra stycken då, och jag gillade dem så mycket att jag verkligen kände att "detta är något roligt att samla på!". Så jag beställde fler på nätet och fick mig en skön samling på 9 barnböcker. Då såg det ut så här:
 
 
(ganska många barnsliga barnböcker för en tjej i 20årsåldern!)
 

Idag gick jag med fasta steg, med Johan i släptåg, bort till Bonniers och ser till min glädje och fasa att Vem-serien utökats med 8 (ÅTTA!) nya böcker! Mitt ha-begär kliar i mig, och jag gör det enda vettiga och går därifrån. Jag kunde inte tänka, och då kan inget rationellt beslut tas. Jag är gift nu, min ekonomi är VÅR ekonomi, och böcker är icke gratis. Jag kände mig tvungen att lugna mig, fastän Johan sa: "Men vad gör du? Köp dem? Du har ju väntat länge på detta?!" 
 
Efter några timmar gick jag tillbaka, jag tog bok efter bok och läste och tänkte och lade tillbaka, och till slut hade jag valt ut 5 stycken. Jag kände mig nöjd. Jag stillade mitt ha-begär utan att känna mig smutsig med ett stort hål i plånboken i efterhand. 
 
   
 
 
Om man vill ha några barnböcker hemma och inte vet vilka man ska välja i barnboksdjungeln så rekommenderar jag starkt Vem-böckerna! Speciellt Vem Blöder?, Vem är Borta? och Vem är Arg?. De tre har varit populärast bland alla de förskolebarn jag tiotusentals ggr läst böckerna för. 
 
Nu ska jag ha högläsning för min make. :)
 

Kommentera här: