Matdags


Valparna får mat fyra ggr om dagen, i form av uppblött valpfoder. När jag har hällt upp maten i skålarna så sätter jag till valparna vid skålarna i en viss ordning, av anledning att vissa äter fortare än andra. De svartbruna äter ganska jämt fort, det vill säga lagom fort. Men Citodon och Cello äter som tokar, speciellt Cello. När det nästförsta valpen ätit upp har även Cello ätit upp sin mat, fastän han fick sin mat sist. Och han vill alltid äta mer, så jag får vara uppmärksam så att han inte direkt söker upp grannens matskål. Den token.

Skulle valparna få äta så mycket som de skulle vilja så skulle de växa för fort, så jag får vara hård i hjärtat och inte falla för att ge mer mat. Snart kommer jag dock att öka fodermängden, valparna blir tyngre och tyngre, och det kommer att glädja valparnas hjärtan! :) Och magar. :)
1 Anonym:

skriven

Följer bloggen dagligdags. Ursöta valpar o likaledes mor. Vilka är otingade nu?



häls Tilly matte

2 Emmy:

skriven

Tack du! Nu är Citodon, Cyanne och Cissmaj7 otingade. Dock har jag några spekulanter på gång, så vi får se hur det faller sig!

Kommentera här: