Ester i skiten

Josef frågade precis Samuel och Per om de inte ville med ut och plocka svamp imorgon. Jag ropade högt: "JAG VILL! Jag vill plocka svamp!" varpå Josef suckade och sa: "Men Emmy.. alltså.. vi vill plocka svamp utan Ester?". Här hemma vet de att jag alltid vill ha med Ester på såna grejer. Det är inte lika stor mening för mig att vara i skog och mark om inte Ester är vid min sida. Jag blev besviken och frågade: "Men, varför kan inte Ester vara med?"

Svaret jag fick var: "För att.. hon hittar alltid något att rulla sig i! Så att hon luktar skit sen."

Fair enough. Jag lovade dock att ta med mig fettlösande våtservetter, som vi har hemma, så att vi kan ha en ren hund i bilen hem sen. Förhoppningsvis får vi följa med imorgon. För jag vägrar följa med utan Ester.
1 Madde:

skriven

Hej Emmy! :)

Jag såg dina sms först nu och nej, jag är tyvärr inte hemma. Är i USA på semester!



Hoppas att ni inte plockade all svamp, vill också ha när jag kommer hem :) Tjingeling!

2 Emmy:

skriven

Just det ja! Vad dum jag är, klart att jag vet att du är där! Vi plockade inte all svamp, dessutom var vi ju en bra bit ifrån er. Närmare Upphärad till. Men oj vad många kantarellstråk, har aldrig sett så mycket i hela mitt liv. Trist bara att kantarellerna var alldeles för små, så det blev inte plockat så många. Så, lugn, bara lugn. :)

3 Madde:

skriven

Jo, jag hörde från min bror att det fanns väldigt mycket i år. :P Tihi, skönt att höra att dem kanske har vuxit till sig lagom tills jag kommer hem! :)

Kommentera här: