Lite sång igen

(ja, syster Kerstin, det är jag som spelar, och ja, pianospelet låter kanske inte så jättebra , men det är MIN blogg, jag får lägga upp vad jag vill! min eventuella prestationsångest kan slänga sig i väggen. heh)

1 Anders:

skriven

Grymt!! :D

Först: När man sjunger lovsång är väl inte det viktigaste hur bra man sjunger utan varför man sjunger. Aight? Dessutom:

- Du är sjukt modig som spelar in och lägger upp där du sjunger. Jag skulle aldrig våga det. - Låten är ganska hög, men du sätter det ändå. (imponerande) - Och jag tycker du har skön sångröst.



Tack för att du la upp det här. Har inte hört Lovely Lord på sjukt länge. Tack.

2 Emmy:

skriven

Tack, Anders! Det är bara så jag utvecklas, genom att våga! Kerstin skrattade nångång åt att jag inte kunde spela så bra, och efter det hade jag en period då jag skämdes att spela och sjunga när kompisarna hörde på. Fastän kompisarna i sig kanske inte ens kunde spela blinka lilla stjärna. Sen kom jag på att mitt pianospel är för min egen skull, bara för att kompa när jag sjunger ut. Jag kommer aldrig att spela piano och få credit för det, men jag kan sitta hemma och spela och bara njuta av att kunna kompa mig själv med sången. Hade jag skippat pianot och bara sjungit så hade inte uppmärksamheten riktats på låten i sig utan istället på hur hackig min röst skulle låta alldeles naken.



Det blev en lång utläggning. :) Men ja, tack!

3 Arvid:

skriven

Det kanske inte vore så passande för en pianokonsert (vilket iofs inte mitt pianospelande har varit på åratal heller), men jag förstår inte varför någon skulle kalla det värdelöst. Du kan kompa dig själv utan problem, var glad för det :)

4 Ellan:

skriven

JAG KAN SPELA BLINKA LILLA STJÄRNA EMMY!!!!!!!!!!!man inte mer en så kanske nån mer låt Men inte mer en det!!Och du jag tycker du är väldigt duktig på piano. Och när du sjunger då....ÅÅÅååå det är ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vackert!!!!!!!



Goodbajs!!

5 Ellan:

skriven

Jag menar sÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Vackert!!!

6 Emmy:

skriven

Elin, börja ta pianolektioner! Det är svårt att kompa sitt eget sjungande när man är duktig på tvärflöjt? ;)

7 Anonym:

skriven

haha Jag har faktist spelat piano en gång i tiden typ för 3 år sen men nu kommer jag inte ihåg ett smack!!

8 Anonym:

skriven

sv: Tack :D har fixat den helt själv faktiskt!

9 Anonym:

skriven

sv: Dig, haha. har du inte märkt det? ;P Vad bra. Nej men jag menar inte riktigt stalk. Bara att jag är rädd att det känns så för dig när jag vill träffas hela tiden. you know.

10 Emmy:

skriven

Söta Anna, jag tycker om ditt stalkande. :)

11 Johanna:

skriven

Vadå dåligt pianospel? Du spelar ju jättebra. Förstår inte hur man gör när man spelar sådär. Har bara lärt mig spela "melodi" eller hur man kallar det. Att kunna kompa sig själv hade ju vart nått...!



Att du dessutom han sjunga när du sitter och spelar är imponerande!

12 Emmy:

skriven

Haha, tack. :)

13 Kerstin:

skriven

Jag fattar ingenting... vad har jag gjort för att förtjäna dessa hemskheter? Jag säger det ofta, men jag säger det en gång till. Du är JÄTTEDUKTIG på att spela och sjunga.



Nu kommer alla din 577 bloggläsare tro att jag är en elak syster som säger hemska saker. tack.



lite förolämpad, Men jag älskar dig ändå.

Kommentera här: