Uppdatering

Ja, alltså, de senaste veckorna har varit ganska hektiska. Eller vad betyder hektiskt egentligen? I vårt fall har vi haft svinkoppor, halsfluss, förkylningar och typ allt. Det var jag som hade halsflussen, vilket gjorde att plugget för min del fick pausa en vecka och det gör ju en direkt lugnare när man är frisk igen. Massa plugg att ta igen liksom! 

Men efter alla läkarbesök och pencillinkurer så kunde jag återgå till den kurs jag läser just nu, vilket är en projektarbeteskurs. Jag och en kursare har tillsammans skrivit om huruvida nyutexaminerade förskollärare idag har fått med sig verktyg från utbildningen att identifiera barn med tex ADHD. "Ett ouppfostrat barn!"? 

Ett väldigt intressant ämne för min del, eftersom det ligger nära vår vardag, 


Förövrigt har jag ringt BUP för att fråga om de glömt bort oss, och fick svaret att vi har tid i februari. I februari?! Dock går utredningen fortare nuförtiden, när den väl görs, så då kan det vara färdigt redan i mars. 

Vi var hos logopeden nyligen och fick det härliga svaret att Einar nu inte ligger "efter" i pratet, utan har utvecklats något enormt under sommaren i sitt prat och uttal och grammatik. Jag kan inte annat än hålla med! Jag tror att mycket har att göra med att vi ger honom omega 3, vilket lugnar ner honom och ger honom betänketid. 👍 

I övrigt leker livet vidare. Jag betar av kurs efter kurs, närmar mig målet sakta (vårterminen kvar), och jobbar på Gosbutiken. Det jobbet ger mig en livskick, och det är verkligen något jag kan se mig själv göra för evigt! Väldigt väldigt gärna! Drömjobb japp! ❤️

Kommentera här: