Tandläkar-terapi

 
Denna pojk fick följa med sin mamma till tandläkaren i fredags. Va?, tänker ni, varför i hela världen tar man med sig sin galna snart-fyraåring till tandläkaren när det är mamman som ska dit? Jo, just därför! Denna pojk har vård-skräck efter några obehagliga besök, och därför tänkte jag att det skulle bli lite terapi om det inte var HONOM som tandläkaren skulle titta i munnen på. Så, han fick följa med och sitta på en stol och titta på. Vilket funkade toppen! Visst, han fick ha min telefon att spela på och samtidigt ha hörlurar i öronen (eftersom han känner starkt obehag av borrljud och sånt), men han tittade ofta upp för att titta på vad tandläkaren gjorde och det kändes som ett stort steg mot ett avdramatiserande av allt vad klinisk miljö med diverse konstiga instrument i innebär. 
 
Jag var så vansinnigt stolt över honom, och så tacksam över att det gick så bra som det gick. 
 
Sen gick vi till leksaksaffären, som en belöning, fast vi köpte inget. Bara tittade. Eller jo, jag hittade två barnböcker som jag varit ledsen över att de varit slut i lager när jag försökt beställa över nätet. Just de två jag ville ha stod i bokhyllan i leksaksaffären. Jag ville skrika av lycka, men så smög jag med dem till kassan utan att Einar såg och betalade viskandes. Födelsedagspresenter ju. :) Einar har fått dille på "Rut och Knut lagar mat", så jag ville ha några fler ur serien. :)
1 Lionel:

skriven

Ett tips är lekterapin om ni har tillgång till det,
Den har hjälpt min son ofantligt i sin skräck!

Svar: Lekterapin? Det får jag kolla upp! Tack!
Emmy

Kommentera här: