Morgonfint

Nu har vi inte tid att inte öva Manfred i att inte ammas nattetid. Många inte där! Men till helgen ska jag få åka på spa med svägerskan, och ska jag få njuta fullt ut så kan jag ju inte vakna där med mjölkstockning på morgonen. Det vore ju ett tråkigt avslut liksom! 

Så inatt sov jag i Älvängen, då det inte funkar att jag sover hemma på soffan eftersom jag vaknar av gråten och inom två minuter har lagt mig intill Manfred ändå. Jag suuugs liksom dit. Trösta trösta! 

Så imorse kom jag hem, kl 07, och möttes av vakna barn och en trött Johan. "Kan jag gå och lägga mig nu tills du åker till skolan?" Självklart! Pigg mamma liksom! Typ. Åtminstone efter att jag ätit frukost, ammat Manfred (som somnade vid bröstet) och sen fikat lite på kakorna vi bakade igår, Einar och jag. 

Morgonmysigt att bara vara med Einar en stund, och prata och tjöta lite. Han är så trevlig den pojken! Igår sa han "tack mamma, tack för att du lagat så god mat till mig!". Bara så där. Från ingenstans. Puss på honom! 

Kommentera här: