Cykelverkstad

Ni kan ju tänka er att det studerades andäktigt när Einars kompis (Erik) pappa kom ut för att pumpa däcken på Eriks cykel. Erik och Einar stod som små ljus, tills det plötsligt pyste till och Einar plötsligt hoppade bakåt några meter. Mm, cykelmekaniker ska han nog inte bli.. 
 
 
Men kanske cykelingenjör? En sån där som liksom finurlar och klurar ut hur den ska se ut, och inte liksom behöver vara nära den färdiga cykeln sen..? Eller åtminstone inte nära de däringa däcken som möjligtvis kan låta lite läskigt? 
 
Eller så får han helt enkelt ha hörselskydd när han mekar. Allt löser sig. Jag är väldigt väldigt nyfiken på vad Einar ska bli när han blir stor. Och lite svindel får jag när jag tänker på att jag då är ÄNNU större. Jag är 28 och känner redan att jag är i någon slags 30årskris. Får jag vara det? Är det normalt? 

Kommentera här: