Söndagskaffe

Jag är uppvuxen med att få dricka lite kaffe då och då, och speciellt på födelsedagsmornar! Så länge jag kan minnas har vi fått kaffe på sängen när vi fyllt år, och den traditionen för vi vidare i vår lilla familj. Tur då för Einar att han ÄLSKAR kaffe! Men, man kan ju inte dricka massa kaffe hursomhelst när man är 3?

Så här har regeln blivit söndagar. Vilket nu blivit lika viktigt för Einar som lördagsgodis. "Idag är det söndag. Vad händer då?" "KAFFE!!" 


Men ni kan vara lugna, han får det ganska rejält utspädd med mjölk. En fjärdedels styrka kanske, med massa mjölk. Ifall någon läsare skulle bli alldeles förfärad. ;) keep calm! 

1 Maria:

skriven

Så söta de är...
Maria

Svar: Tack! De brås ju på oss liksom. ;)
Emmy

2 maria:

skriven

Jag instämmer, söndagskaffet är bäst:D

Svar: Jag ska hälsa Einar detta! Att ni är fler! :)
Emmy

3 Åsa:

skriven

jag fick också kaffe ibland när jag var liten. Min mormor spädde ut det med kaffegrädde och mosade i lite kanelbulle! Så det vart som en kaffe/bulle gegga, supergott!

Svar: Åh, med kanelbulle i? Det låter gojsigt men gott! :D
Emmy

4 Hanna Karlsson:

skriven

Jag kommer aldrig bli så vuxen att jag dricker kaffe... :-)

Svar: Hehe, du och Einar har bytt roller. :)
Emmy

5 Mirre - Sweetwords:

skriven

Hehe jag dricker inte heller kaffe, blir skakig av det. Men hehe det börjas tidigt

Svar: Tänk så olika vi är! Jag kan dricka kaffe kl 23 och somna direkt, medan jag vet flera som inte kan dricka kaffe efter kl 17 om de ska kunna somna i tid på kvällen. Går te bra då?
Emmy

6 AngelicasVärld:

skriven

Jag älskade också kaffe som liten...gärna kaffe som stått å blivit kallt å då med massor med mjölk - gott gott!

Svar: Åh, det gillar jag nu! Äckligt med kaffe som kallnat? Nope! :P Min man tycker att jag är knäpp! Men så långsamt som jag äter så blir mitt kaffe alltid alltid kallt till slut. ;)
Emmy

7 Frida:

skriven

Jag älskade kaffe i samma ålder! :P
Med mycket mjölk och socker haha! :D

Svar: Det hade jag nog också! Och nu skulle jag verkligen inte ha socker i kaffet! Kommer mognaden med borttagandet av sockret tro? Nästa steg blir mjölken, men... njaaa... ;)
Emmy

8 Linnea Teälskare:

skriven

Här är te som gäller istället både för jag och dottern

Svar: Åh, te gillas mycket här också! 👍
Emmy

9 Agnes:

skriven

Åh, vad kul med ett barn som gillar kaffe! Jag har också druckit kaffe så länge jag kan minnas. :)

Svar: Hehe, denna pojk älskar både kaffe, senap och broccoli! Men inte soppor.. soppa är det värsta han vet. ;)
Emmy

10 johanna:

skriven

Åh vad mysigt! Det låter som en underbar tradition :) Vilken fin blogg du hade förresten :)

Svar: Tack! Detsamma! :)
Emmy

11 Jelena:

skriven

Lionel ska också ha kaffe på sängen när han fyller år. Inte för att han tycker om det utan bara för att det ska vara så! 😊👍

Svar: Hehe, precis så! Det SKA vara så, helt enkelt! :)
Emmy

12 Michaela Johansson:

skriven

Så söt!! Längtar tills min första barn kommer.
Som min svåger gjorde som kanske var lite väl överdrivet var att han gav sina barn kaffe (doppade lill fingret i muggen) så dom fick smaka kaffe direkt när dom kom hem från BB.

Kommer absolut ge mitt barn kaffe men inte direkt från BB ;)

Svar: Haha, lite väl tidigt kanske. ;) Här började vi lite smått vid 2. Det tyckte vi var tidigt! ;)
Emmy

Kommentera här: