Still ammande

Denna lilla fis-skrutt vill fortfarande inte bli mätt på mat, och därmed helammar han fortfarande. Snart 9 månader stor.

Jag behöver dock dra ner på det, det håller inte att behöva ha med honom i plugget. Även om klasskamraterna tycker att han är ett trevligt inslag så känner jag ju själv att han stör MIN koncentration. Emellanåt får jag gå ut med honom och missar ju då en bit av föreläsningarna, vilket gör mig nervös. Jag vill inte kugga på tentan! S

Johan har ju börjat ett nytt jobb, som han älskar, och provanställningen går ut i November och då hoppas vi på fastanställning. Därför känns det lite dumt att vara pappaledig från jobbet bara en månad innan. Vi vill INTE riskera något liksom.. kan vi riskera något?

1 Cathrin:

skriven

Egentligen kan ni inte riskera något eftersom en arbetsgivare inte har rätt att diskriminera pga barn osv, MEN en provanställning kan sägas upp utan en förklaring så det allra bästa är väl att ta det säkra före det osäkra... :)

Kommentera här: