Syrisk fest

Igår var jag hos min äldsta syster. Väl där blev vi spontant inbjudna på 20årskalas hos en syrisk familj, så jag slängde upp Manfred på ryggen och så traskade vi iväg! 


Det var hög musik från spruckna högtalare, men skön stämning och glada skratt! De har inte kunnat fira något när de varit på flykt, så nu tog de tillfället i akt och firade loss! 


Jag älskar en syrisk (libanesisk?!)  sallad, som heter tabboulleh (?) som smakar syrligt och friskt. Det fanns även en krispig grej, som en rundel av filodeg med ost och gott i, men när jag tog kort på denna för att fråga mina syriska vänner hemma hur man gör det så kom en av killarna fram till mig och sa: "Jag kan berätta hur man gör den, det är jättelätt! Man går till Lidl. Den ligger i frysdisken där. In i ugnen, färdigt!" 

Snacka om att jag fick mig ett skratt! Jag ska genast besöka Lidls frysdisk! ;)
1 Cathrin:

skriven

Som libanes känner jag mig tvungen att påpeka att tabbouleh härstammar från Libanon haha! :D

Svar: Haha! Det gör det kanske! Men jag har bara ätit det av syrier! :)
Emmy

Kommentera här: