Långsömn

Tänka sig, inatt sov Manfred HELA natten. Alltså heeeela natten. Han vaknade kl 7, och detsamma gjorde jag, fast typ fem minuter innan. Men varför, oh varför, känner jag mig tröttare nu än när jag knappt sovit alls?

Så här trött och ansiktssvullen känner jag mig, och jag skulle lätt kunna däcka några timmar till fastän jag borde ha hunnit bli pigg vid det här laget. Sömn är ett mysterium. Kan man bli trött av att ha sovit för mycket? Eller invaggades kroppen i en slags falsk förhoppning om att få ta igen all sömn den missat?

Jaja, frågor frågor. Här har ni min nya sjal. Jag bara säljer och köper och säljer och köper. Vad gillar ni denna?

1 Mimmi:

skriven

Ja. Man blir trött om man sover för mycket. Och för lite.

Väldigt snygg sjal hörru! 😉

Svar: Så det är vår lott i livet? Att vara trötta oavsett vad vi gör? Kul... ;)
Emmy

2 Annie:

skriven

Den ser väldigt hippie-inspirerad ut:)

Svar: Hippieinspirerad?! Färgglad heter det! :)
Emmy

Kommentera här: