Håravfall?

Jag har under ett halvår haft en del oro över Einars hårbotten, som ju blivit mer eller mindre tunnhårig på sina ställen. Vi sökte för det i februari, och fick remisstid i juni. Väl då hade det vuxit ut ganska mycket och var inte lika påtagligt och iögonfallande som i februari, och hudläkaren sa givetvis att det inte såg så farligt ut. "Sånt kan ske efter att man exempelvis varit rejält sjuk och haft en infektion i kroppen eller så, då kan man tappa hår som en reaktion på det." Men Einar har inte haft någon sån period. Vanliga småförkylningar kan väl inte räknas som "rejält sjuk" liksom?

Nu är det tillbaka igen iallafall, hans skallighet/tunnhårighet. Det ser hemskt ut i mina ögon. Men så kom jag på det! Han snurrar ju sitt hår! Kanske drar han av det när han snurrar? Så... nu blev det avrakat!

Ni ser vad jag ser eller? Och området är inte litet heller! Jag rakade honom med Johans skäggtrimmer, och lagom till att håret var kort så tog batteriet slut och jag kunde inte finjustera något. Men dagen efter var batteriet åter laddat och dessutom var min frisör-syster på besök, så det blev fixat mer ingående! Och Einars satt stilla som ett ljus. Skitduktig var han faktiskt. Plötsligt händer det! ;)

Och Einar ser ljust på saken! Visst saknar han att kunna snurra på sitt håret, men han är mer lik sin pappa nu! Frisyr-buddies. :)

1 Annie:

skriven

Vad stor han såg ut helt plötsligt!

Svar: Han ÄR stor! ;) 7 månader på onsdag!
Emmy

2 Cathrin:

skriven

Blev ju super! :) Minns när min lillasyster var 5-6 år så tappade hon helt plötsligt hår så att det blev kalt på vissa ställen. Mina föräldrar sökte hjälp lite överallt och fick som svar att de inte kunde hitta något sjukligt, utan att det kan bero på stress.... men så något halvår växte det ut helt plötsligt och hon har aldrig tappat hår på det sättet igen :)

Svar: Man kan ju få tillfällig alopeci, så det var nog det då! Kanske?
Emmy

3 Annie:

skriven

Haha, jag menade Einar:)))

Svar: HAHA! Jag antog självklart Manfred! För Einar liksom?! Lik mig?!
Emmy

Kommentera här: