Förväntansfulla

Nu är det ju ca 6 veckor kvar innan bebisen är beräknad, och vi har ju sagt tidigt att jag måste måste måste ta det lugnt det sista och riktigt knipa så att den inte tittar ut innan nyår! Men så räknade vi på det, och plötsligt utbrister jag: "men Johan! Den får ju lov att komma när det är ca fyra veckor kvar? Då räknas den som fullgången? Så... om den kommer efter lucia men innan julafton så blir det ju liksom en egen födelsedag ändå...?" Och Johan nickar. Han har också tänkt på det. För lika mycket som jag är trött på att vara höggravid så är han förväntansfull på att se vad det är för någon där inne. Är det en Dag eller är det en Gunnar? 

Bebisen är galet aktiv i magen, vilket gjort mig nervös. Min slempropp har dessutom gått för någon vecka sen, fast det betyder ju inte mer än att den återbildar sig. (Jag nös ut den(!)... och hade sen en orolig dag med mängder av förvärkar. Det lugnade sig dock dagen efter, tack och lov) 

Är idag i 34+3, så om bebisen skulle komma när jag är i 36+3 så räknas den inte som prematur. Bebis? Vad säger du? Snart dags att titta ut? 

Uppdatering: Äsch! Jag förstod fel, det är efter 37 fullgångna veckor och framåt som bebisen inte räknas som prematur längre. Skit också. Då måste jag knipa ändå! Tack Eva-Maria, ibland är det bra att kontrollera sina fakta på Google först!  
1 Anonym:

skriven

Allt innan 37+0 räknas väl som prematur?
Lycka till med de sista veckorna nu. Spännande med ett syskon :-) varma hälsningar Eva-Maria

Svar: När man går in i vecka 37 är det väl? Alltså efter v 36? ÖVER fyra veckor för tidigt är väl prematur?
Emmy

Kommentera här: