Smink och smink

Under väldigt många år, eller under mina sminkaktiva år, har jag bara använt Artistry-smink. Detta har jag själv sålt och när jag slutade sälja så fortsatte jag att köpa av min syster, eftersom jag var nöjd och dessutom ville fortsätta använda mineralsmink. Men så har jag nu tänkt att hallå, jag har ju noll erfarenhet av annat smink mer än dåliga märken jag provat, så hur kan jag fortsätta rekommendera Artistry när jag inte testat andra "dyra" märken? 

Så nu har jag gjort det! Jag har köpt ögonskuggor och annat, och så tyckte jag att var duktig som köpte en mascara från Body Shop. Men ack vad besviken jag blev! Min sminkning, och den dumma mascaran som dessutom inte gick bort, gjorde att jag kände mig som en 14åring i ansiktet! En sminkning ska ju bara förgylla ens ansikte, inte göra dig till någon helt annan. 


Det där är inte jag. Och synen morgonen efter, efter att jag kämpat på kvällen med att tvätta bort mascaran och kajalen, var sorglig! Till slut fick jag ta till olja för att få bort allt, och så osmidigt har det aldrig varit när jag använt mitt gamla smink från Artistry! 

Kanske skulle börja sälja Artistry igen, och de andra hushållsgrejerna Amway har. Jag har nämligen varit helt utan dessa grejer i över ett år, och testat vanliga Ica-produkter och kommit fram till samma slutsats: amways produkter rockar fett. Och i slutändan är man nöjdare, även om inköpet kostar lite mer. Det är ju dryga grejer, så det håller ju en evighet! På riktigt! 


Lite mer avskalat med en annan mascara, som jag kommer använda tills jag helt går tillbaka till Artistrys smink igen. 

Kommentera här: