Låtsas-läsk

Igår åt jag och Einar ute och hade lite mammasontid ihop. Dock ingick läsk i menyn och Einar blev alldeles "ha den? Memmy, ha den?" vilket betyder att han helt enkelt ville ha den. Läsken alltså. Vad gör man då för att slippa ett tredje världskrig på restaurangen, för inte ger jag läsk till min son? Jo, man möts halvvägs! Jag hällde upp läsken i ett glas till mig själv och hällde sen vatten i burken! Tadaah! 


Einar blev så glad så glad över att få dricka ur burken, och vi båda blev nöjda! "Memmy? Mmmm!" sa han. :) 

Förövrigt så börjar han de mesta med att säga "memmy?" Sötkotte. :) det där frågetecknet är lika gulligt varje gång! Är vi hemma båda två så säger han ofta "memmy? pappa? mamma? pappa? memmy?" i sträck för att få vår uppmärksamhet. Och det får han. :) 
1 Annie:

skriven

Vad söt han är! Och smart; perfekt lösning att blanda mamma och Emmy till Memmy! Fast du kanske hellre vill bli kallad mamma...?

Svar: Jag njuter av både och! Blir alldeles varm av hans ord, jämt! :)
Emmy

Kommentera här: