Skogstur

Idag fick vi följa med mina föräldrar och en svåger, plus barn, till skogen! Det skulle plockas svamp i Trollhättans skogar, och eftersom mina föräldrar är riktigt duktiga på olika svampsorter så blev det mycket spejande efter konstiga svampar för att fråga om de var ätliga. 

De flesta var det inte dock, men det hittades både blodsopp, smörsopp, taggsvamp, vinkremlor, gulkremlor och en och annan blodriska! 

Einars kusin, Lukas, var inte så noga med att leta svampar, och det var väl inte så konstigt när Einar nu har blivit såpass stor att man liksom kan få ut något av honom och därmed tog hela Lukas uppmärksamhet! Einar är både gullig och lättroad, och härmar allt Lukar tar för sig. :) det måste kännas roligt för Lukas att vara en sån förebild! 


Det var väldigt mysigt att se dem ihop, så det var inte så lätt för mig heller att titta efter svamp. Jag tittade på ungarna istället! :) 
1 Kristin :

skriven

Underbara bilder på pojkarna ❤️❤️

Svar: Tycker jag med! :)
Emmy

Kommentera här: