Majs i håret

Jag har Maizenas majsstärkelse i håret. Jupp. Jag kände mig som en dränkt katt i håret, av fett, men ville inte ge med mig ännu. Så jag testade det som torrshampoo, istället för potatismjölet som jag aldrig hittade trots genomrotande av skafferiet. 




Hur blev det då? Funkade det? JA! Snacka om volym (riktigt känner hur håret rest sig) och puts väck av fett! Visst, Maizenan har sugit upp fettet och klistrat fast sig vid hårsäckarna så att det känns som om håret fått volym... men är det inte så torrshampoo fungerar? Det känns sjukt bra iallafall, oväntat bra! Och av något man hade hemma i skafferiet liksom? Nu kan jag vänta en dag till utan hårtvätt! 20 poäng till mig! 


Förebild och efter-Maizena-bild. Jag vågar dock inte tänka på att gå i regn, jag menar, blir det klister i håret då? (har haft plastpåse över håret när jag sprungit mellan jobb och jobb-bil, för oj vad det har regnat och åskat idag!)

Någon mer som testat skafferigrejer i håret? 
1 Annie:

skriven

Jag måste bara fråga: Vad säger din man om alla dessa kurer? Jag har själv haft en pojkvän som kommenterade min hårspray mm, och jag kan bara föreställa mig vad han skulle säga om jag hade maizena i håret... Men det är nog bland annat just därför som han finns i det förflutna. Att älska någon precis som man är-med eller utan maizena- var inte hans starka sida...:))

Svar: Det är snarare JAG som kommenterat Johans hårspray genom åren, den luktar så starkt och jag är väldigt känslig för starka dofter. (huvudvärk!) Men ja, Johan gillar faktiskt att jag pysslar med Maizena och sånt, han är för miljötänk och allt som inte är tillverkat med massor av e-ämnen ser han bara positivt på. Visst, det luktar lite skumt innan mitt hår torkat efter sursköljen, men han är lika paff över resultaten som jag är! Och Maizenan syns ju inte ett dugg när den är i håret, verkligen ingenting! Så det är ju bara en rolig upptäckt, för oss båda! Jag älskar min man! :)
Emmy

Kommentera här: