Massage nr 2

Ikväll tog vi en massage igen, väldigt spontant! Vi valde en fot- och helkroppsmassage, vilken inleds med ett fotbad och sen fotmassage och sen blir helkroppsmassagen med kläderna på! Kinesisk massage! Ont gjorde det! Igen! 

Vem har sagt att det är avkopplande att bli masserad? Då har man en dålig massör som inte hittar ömma punkter, ELLER så har man inte ont alls i kroppen och behöver inte massage egentligen. ;) 


Johan fnissade åt min massör, som tydligen liknande en av hans kompisar i Markaryd. En kinesisk version av hans kompis. Jag fnissade dock inte, jag bet ihop! För han må ha sett spinkig och mesig ut först, men ack vilka nypor han hade! 

Förra massören var helt annorlunda, och fastän man valt samma massageprogram så masserar de olika. Förra massören klappade mycket och gick inte igenom punkter så mycket, i motsats till denna som noggrant grävde sig igenom minsta lilla skrikande smärtande punkt! Jag har otroligt ömma utsidor på armarna och låren, alltså ovanligt ömma. Ett försiktigt litet PET känns som ett hårt slag. Så ni kan ju tänka er hur massagen över mina armar och ben kändes! 

Nästa gång väljer jag nog bara nacke och axlar. För en nästa gång blir det! Massagen kostade ca 90:- och var 90 min lång. Helt okej, ;) 

1 Kristin Cronquist Fd Stark :

skriven

Då undrar man vilken Johan menar? Fin du blev i gröna jackan:) igen❤️<3

Kommentera här: