Växer knakigt


Alltså, på allvar! Han är helt galet stor! Hur kunde den lille plutten växa så mycket på bara 17 månader?! Han kan äta själv och dricka ur glas själv, och han klättrar och är stabil och kan åka rutschkana själv och kan kasta en boll jääättelångt! Imponerande långt, tror jag, för att vara så liten. Ibland 2 meter iväg! Brukar det inte ta några år innan man får till kastarmen? Det tog under 17 månader för Einar iallafall! Han kan dribbla en boll framåt länge länge och rakt rakt, och han missar aldrig när han sparkar. Och så kan han klättra upp i sin hokus pokus-barnstol helt själv utan hjälp, och sen applåderar han sig själv. Och jag med. :) 
 
Men pratar gör han inte än! Munnen går i ett, och han pratar som om han tror att man förstår honom, men det är bara mähä. Men idag provade han bokstaven J, med ett "neJJJ". Så det kanske är på gång? Det brukar ju rulla igång när det väl kommer! :) 
 
Med 17 syskonbarn har jag ju haft koll på vad som brukar hända i vissa åldrar, och ja det kan ju vara så olika. Men med Einar känner jag mig helt lost! Jag är så fantastiskt stolt över ALLT han gör! :) 
 
Undrar hur nästa unge blir! Det ser jag fram emot! Kanske blir den Einars motsats? En unge som matvägrar, avskyr sin säng och som bara är ledsen och klängig hela tiden? Vi hoppas på en till Einar, fast kramigare! Ja tack! ;) 
1 Kristin :

skriven

Kast med lite boll vann jag första pris på min första friidrotts dag i klass 3 och gick till final på 60 m och längdhopp kom jag 4 a så han har nog ärvt bollsinnet efter farmor för jag har ju spelat handboll och fotboll i mina unga dagar👍 också ❤️

Svar: Och hälften av mina brorsor är duktiga fotbollsspelare! Dubbelt från båda sidor! :)
Emmy

Kommentera här: