Färdig skötväska

Så! Den blev inte som jag tänkt mig, men det var mest ett test! Köpte två meter tyg för 40:-, vaxdukstyg, på jysk, och har nu lekt av mig lite! Var så längesen jag pysslade, och det märktes! Blev alldeles snurrig över hur jag skulle få ihop allt, därav blev den simpel. Men användbar! På sidorna har jag sytt på fästen för att kunna fästas på vagnen, och så ett ganska kort axelband då det är det jag får mest användning för. Snabbt över axeln liksom. 

Vad tycker ni? 


Jag tänker sy på ett blixtlås också, men det fanns det inte tid till ikväll. Så HELT färdig är den inte, men nästan! 

Ska köpa ett emmy-igare tyg att sy en till av, som matchar vagnen lite bättre. Den är verkligen sydd helt på fri hand utan vare sig mall eller måttband eller ens nålar! Så nästa väska blir knappast exakt likadan, för att vara noggrann med mått har jag aldrig varit! Är inte lika roligt. ;) 
1 Em:

skriven

Men wow, den blev ju super! Om det här är din "improviserade-slarv-väska" så vågar jag knappt föreställa mig hur bra nästa kommer bli! MVG!

2 Emmy:

skriven

Tack, Emeli! Ja, alltså, jag får se om jag inte gör ännu en slarv. ;) men det lät bli fler fack i nästa och så åtminstone! :)

Kommentera här: