Dagens matgojs

Jag försöker dra ner drastiskt på amningen, och speciellt nu efter att jag misslyckades katastrofalt under Einars förkylning och istället fick en ökad produktion och tillhörande knutar på gränsen till mjölkstockningar. Att gå upp och ner i amningen påverkar mig och mitt humör, så nu har jag som mål att bara amma morgon och kväll. Det går inte ännu, men snart så! 

Jag ersätter allt fler måltider med mat eller välling (oftast med lite amning också, men bara lite) och skåpen fylls med fler och fler tomma barnmatsburkar. Dumheter på mig! Jag som skulle göra eget har varit alldeles för bekväm! Dock tappade jag lusten att fixa mat till Einar då han strulade ett tag, men nu när han verkligen äter med god aptit så kan jag återigen börja göra eget. 

Idag blev det makaroner, kalkonskinka och morot, med en skvätt grädde, olja och lite oregano. Jag tyckte att det smakade apa, men Einar glufsade i sig allt! (med en liten bajspaus med tillhörande blöjbyte) Därmed får jag återigen skaparlust till nya mixade måltider! 


Förra veckan fick han fisk med äggsås och potatis. Då åt jag nästan upp varannan sked själv, det är ju så gott! Även utan salt! :) 

Kommentera här: